Newsletter

Samodzielne Stanowisko ds. Kadr

Do zakresu zadań i kompetencji Samodzielnego Stanowiska d/s Kadr należy w szczególności:

  1. prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu Miasta, kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
  2.  prowadzenie spraw płacowych, w tym nagród jubileuszowych, dodatków stażowych służbowych, funkcyjnych i innych,
  3. prowadzenie ewidencji czasu pracy, zwolnień lekarskich, urlopów,
  4.  prowadzenie spraw rentowych i emerytalnych pracowników,
  5. wnioskowanie w sprawach przyznawania ryczałtów i limitów kilometrów dla pracowników Urzędu za używanie prywatnych samochodów dla celów służbowych,
  6. prowadzenie umów i rozliczeń w tym zakresie,
  7. rozliczanie delegacji i kosztów podróży służbowych pracowników oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie,
  8. kontrola nad przestrzeganiem porządku i dyscypliny pracy w Urzędzie Miasta,
  9. organizowanie prac związanych z dokonywaniem okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników,
  10. współudział w określaniu kierunków i metod podnoszenia kwalifikacji przez pracowników,
  11. prowadzenie spraw dotyczących organizowania praktyk dla uczniów szkół średnich i wyższych,
  12. prowadzenie rejestru umów zleceń i umów o dzieło,
  13. Prowadzenie rejestru umów cywilnoprawnych zawartych z osobami prawnymi.
  14. prowadzenie spraw dotyczących prac interwencyjnych oraz prac społecznie użytecznych na terenie miasta,
  15. prowadzenie spraw dotyczących staży absolwenckich,
  16. prowadzenie spraw dot. oceny kwalifikacyjnej pracowników,
  17. prowadzenie spraw dot. służby przygotowawczej;
  18. współpraca z inspektorem do spraw bhp i ppoż w zakresie.:

1)    bieżącego informowania kierownika zakładu o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń,

2)    przeprowadzania kontroli warunków pracy oraz przestrzegania zasad i przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów ochrony przeciwpożarowej,

3)    udziału w opracowaniu wewnętrznych zarządzeń regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, instrukcji przeciwpożarowych,

4)    udziału w dochodzeniach powypadkowych oraz w opracowaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności wypadków przy pracy oraz zachorowań na choroby zawodowe i kontroli realizacji tych wniosków oraz prowadzeniu rejestrów,

5)    współpracy z organami Państwowej Inspekcji Pracy, Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz laboratoriami środowiskowymi w zakresie organizowania systematycznych badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia i uciążliwych oraz sposobów ochrony pracowników przed nimi

dzisiaj: 29 marca 2024
imieniny:
Eustachego, Wiktoryna
Nagrody i wyróżnienia
ISO
Stawiamy na jakość
Najwyższa jakość
Polecamy
zamknij
Wyślij kartkę