 |
Nabór na wolne stanowisko pracy skarbnika miasta Urzędu Miasta Lędziny Burmistrz miasta Lędziny ogłasza nabór na wolne stanowisko pracy w Urzędzie Miasta Lędziny, ul. Lędzińska 55, 43-143 Lędziny. Stanowisko pracy: skarbnik miasta; pełny wymiar czasu pracy: 1 etat; podstawa stosunku pracy: powołanie. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł w miesiącu kwietniu br. 3,17%. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem: - Wymagania niezbędne:
Osoba ubiegająca się o zatrudnienie musi spełniać następujące wymagania niezbędne do zatrudnienia na danym stanowisku: - posiada obywatelstwo polskie;
- posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;
- ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów;
- nie była wobec niej orzeczona kara za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;
- spełnia jeden z poniższych warunków:
- ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości;
- ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości;
- jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów;
- posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
- Wymagania dodatkowe:
- znajomość regulacji prawnych w zakresie: ustawy o rachunkowości, przepisów dotyczących rachunkowości budżetowej jednostek samorządu terytorialnego i aktów wykonawczych, ustawy o finansach publicznych i aktów wykonawczych, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i jej aktów wykonawczych, ustawy o podatku od towarów i usług i jej aktów wykonawczych, ustawy o opłacie skarbowej i jej aktów wykonawczych, ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych i jej aktów wykonawczych, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, ordynacji podatkowej, ustawy o samorządzie gminnym i aktów wykonawczych, Kodeksu postępowania administracyjnego;
- doświadczenie zawodowe na stanowisku kierowniczym w jednostkach sektora finansów publicznych w wymiarze co najmniej 10 lat;
- dobra znajomość komputerowych programów finansowo-księgowych, programów budżetowych i sprawozdawczych;
- dyspozycyjność;
- samodzielność, zaangażowanie organizacyjne, umiejętność kierowania zespołem, odporność na stres;
- 6-letni staż na stanowisku kierowniczym.
- Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Zadania głównego księgowego jednostki sektora finansów publicznych określa art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (t.j. Dz. U. 2013, poz. 885 z późniejszymi zmianami). Skarbnik miasta wykonuje zadania określone przez burmistrza, według właściwości - z uwzględnieniem przepisów szczególnych, dotyczących praw i obowiązków głównych księgowych budżetu - zajmuje się problemami ekonomiczno-finansowymi gminy oraz obsługą finansowo-księgową gminy. Skarbnik miasta jest jednocześnie głównym księgowym kieruje pionem finansowym Urzędu. Do zadań skarbnika należy w szczególności: - nadzór nad sporządzaniem projektu rocznego budżetu gminy i jej jednostek organizacyjnych oraz przedkładanie go do uchwalenia w obowiązującym trybie,
- opracowywanie planów finansowych gminy i harmonogramów realizacji dochodów i wydatków na podstawie danych z jednostek organizacyjnych gminy,
- bieżące realizowanie budżetu gminy oraz informowanie organów gminy o przebiegu tej realizacji, w okresach ustalonych przez przepisy prawa i Radę Miasta,
- współpraca z organami administracji rządowej i samorządowej w zakresie środków finansowych przekazywanych na realizację zadań zleconych oraz powierzonych gminie,
- przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń organów gminy w sprawach finansowych,
- współpraca z instytucjami finansowymi i bankami,
- podpisywanie dokumentów stanowiących podstawę do wydatkowania środków finansowych oraz innych świadczeń majątkowych,
- składanie kontrasygnaty pod dokumentami powodującymi powstanie zobowiązań pieniężnych,
- uczestnictwo w obradach Rady.
- Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny;
- życiorys (CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej;
- kwestionariusz osobowy (
PDF (10 KB)); - kopie dokumentów (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem) potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe;
- kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);
- kopia dowodu osobistego albo oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);
- oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu w pełni z praw publicznych, a także oświadczenie że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- oświadczenie kandydata, że nie był prawomocnie skazany za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów;
- oświadczenie kandydata o braku orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;
- oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się nie wykonywać zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z odrębnych przepisów;
- oświadczenie lustracyjne lub informacja o uprzednim złożeniu oświadczenia lustracyjnego według załącznika nr 1a lub 2a do ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lata 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. 2013, poz. 1388) - dotyczy osób urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r. przystępujących do naboru.
Można również dołączyć kopie innych dodatkowych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach, umiejętnościach i osiągnięciach zawodowych (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem), np. kopie zaświadczeń o odbytych szkoleniach, kursach, referencje, opinie, nagrody, wyróżnienia itp. Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny oraz CV powinny być opatrzone klauzulą: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. 2014 r. poz. 1182 z późn. zm.)". Oświadczenie powyższej treści może być także złożone oddzielnie z zaznaczeniem, że dotyczy wszystkich złożonych dokumentów związanych z procesami rekrutacji do pracy. Dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w zamkniętej kopercie w siedzibie: Urzędu Miasta Lędziny, ul. Lędzińska 55, 43-143 Lędziny, I piętro, p. 112 (Sekretariat Burmistrza) lub przesłać pocztą na adres Urzędu Miasta Lędziny z dopiskiem: "Dotyczy naboru na stanowisko skarbnika miasta Lędziny" w nieprzekraczalnym terminie do 16.06.2015 r. Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie (decyduje data wpływu do Urzędu), nie będą rozpatrywane. Data ogłoszenia konkursu: 5.06.2015 r. Informacja o wynikach naboru - Informuję, że w wyniku zakończenia procedury naboru, kandydatem na ww. stanowisko została wybrana pani Urszula Ruska zam. Bytom. Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. 2013 r. poz. 594 z późn. zm.), burmistrz miasta wystąpi na nadzwyczajnej sesji Rady Miasta Lędziny w dniu 19.06.2015 r. w wnioskiem o powołanie ww. osoby na stanowisko skarbnika miasta Lędziny.
- Uzasadnienie dokonanego wyboru:
P. Urszula Ruska posiada przygotowanie zawodowe oraz umiejętności niezbędne do realizacji zadań na stanowisku skarbnika miasta. Pełną treść ogłoszenia można pobrać bezpośrednio ze strony w formacie PDF (95 KB).
|