 |
Zarządzenie nr 0151/420/08 burmistrza miasta Lędziny z dnia 10.10.2008 w sprawie zmian w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta Lędziny Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8.03.1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. nr 142 poz. 1591 z późn. zm.), zarządzam, co następuje: §1 W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta w Lędzinach stanowiącym załącznik nr 1 do zarządzenia burmistrza miasta nr 0151/13/07 z dnia 10.01.2007 r., po zmianie dokonanej zarządzeniem burmistrza miasta nr 0151/47/07 z dnia 7.03.2007 r., zarządzeniem burmistrza miasta nr 0151/212/07 z dnia 26.11.2007 r., zarządzeniem burmistrza miasta nr 0151/183/07 z dnia 10.01.2008 r., zarządzeniem burmistrza miasta nr 0151/245/08 z dnia 6.02.2008 r. wprowadzam następujące zmiany: - w §17:
- skreśla się pkt 12,
- pkt. 13-21 otrzymują kolejną numerację 12-20,
- pkt 12 otrzymuje brzmienie: "Referat ds. Funduszy Strukturalnych, Rozwoju Gospodarczego i Współpracy z Zagranicą" - BG,
- dodaje się pkt 21 w brzmieniu "Samodzielne stanowisko ds. Ewidencji Podmiotów Gospodarczych" - BA,
- §29 otrzymuje następujące brzmienie:
"Do zadań Samodzielnego stanowiska ds. Ewidencji Podmiotów Gospodarczych należy: - w zakresie ewidencji działalności gospodarczej:
- wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, oraz dokonywanych zmianach,
- wydawanie decyzji o odmowie wpisu do ewidencji oraz wykreśleniu z ewidencji,
- udzielenie informacji o przedsiębiorcach i zakresie prowadzonej przez nich działalności gospodarczej,
- wydawanie informacji o zawieszeniu wykonywania działalności gospodarczej,
- wydawanie informacji o wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej,
- w zakresie wydawania zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych:
- przyjmowanie i realizacja wniosków w sprawie zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,
- naliczanie należności i prowadzenie ewidencji opłat za zezwolenia na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,
- prowadzenie nadzoru nad wykorzystaniem środków finansowych pochodzących z opłat za zezwolenia na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,
- współpraca z Gminną Komisją ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.",
- §30 otrzymuje następujące brzmienie:
"Do zadań Referatu ds. Funduszy Strukturalnych, Rozwoju Gospodarczego i Współpracy z Zagranicą należy: - w zakresie funduszy strukturalnych i współpracy z zagranicą:
- rozpoznanie możliwości finansowania przedsięwzięć miejskich przez programy pomocowe dla samorządów oraz inne formy finansowania na zasadach preferencyjnych,
- opracowywanie wniosków w sprawach możliwych dotacji i innej pomocy wynikającej z funduszy przedakcesyjnych,
- bieżąca analiza informacji na temat możliwości współpracy międzynarodowej i pozyskiwania środków ze struktur europejskich,
- gromadzenie, aktualizacja oraz przekazywanie zainteresowanym podmiotom informacji o programach pomocowych,
- pozyskiwanie i zarządzanie informacją o zewnętrznych źródłach finansowania dla przedsięwzięć inwestycyjnych i nieinwestycyjnych,
- koordynacja prac nad tworzeniem projektów inwestycyjnych celem ich zgłoszenia do dofinansowania ze środków zewnętrznych,
- przygotowanie dokumentów aplikacyjnych we współpracy z merytorycznymi jednostkami organizacyjnymi Urzędu,
- opracowywanie wniosków w celu pozyskania zewnętrznych źródeł finansowania działań inwestycyjnych i nieinwestycyjnych,
- koordynowanie i realizacja projektów nieinwestycyjnych w ramach lokalnych partnerstw i inicjatyw,
- współpraca z instytucjami zarządzającymi i wdrażającymi programy finansowane z funduszy krajowych i europejskich,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi, związkami międzygminnymi w zakresie wykorzystania programów pomocowych do realizacji zadań miasta,
- prowadzenie spraw związanych ze współpracą miasta z zagranicą,
- pozyskiwanie nowych partnerów zagranicznych do realizacji wspólnych projektów,
- podejmowanie działań z zakresu podnoszenia jakości funkcjonowania i usprawnienia organizacji Urzędu (realizacja systemu zarządzania jakością),
- tworzenie i aktualizacja programów rozwoju miasta,
- w zakresie rozwoju gospodarczego:
- współpraca w ustalaniu kierunków rozwoju gospodarczego miasta,
- monitorowanie wybranych zjawisk gospodarczych,
- wspieranie małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP),
- opracowywanie i wdrażanie założeń polityki gospodarczej miasta w odniesieniu do sektora MŚP (w ramach przyjętej strategii rozwoju miasta),
- współpraca z organizacjami i instytucjami gospodarczymi lokalnymi, regionalnymi, krajowymi i zagranicznymi,
- organizacja i wspieranie handlu poza lokalami użytkowymi (targowiska, handel uliczny):
- przygotowywanie projektów uchwał dot. wysokości dziennych stawek opłaty targowej,
- współudział w organizowaniu przetargów na administrowanie targowisk,
- obsługa reklamy zewnętrznej - przygotowanie i zawieranie umów z firmami reklamowymi celem umieszczenia sieci nośników reklamowych oraz podmiotami zainteresowanymi umieszczeniem na mieniu komunalnym autoreklam wolnostojących,
- współpraca w przedmiocie swojego działania z odpowiednimi komórkami w jednostkach organizacyjnych,
- współudział w pozyskiwaniu środków z Unii Europejskiej na działania związane ze wspieraniem MŚP,
- współorganizowanie szkoleń, seminariów i konferencji dla przedsiębiorców,
- gromadzenie, opracowywanie i udostępnianie informacji dotyczących:
- rozpoczętych i planowanych inwestycji w mieście,
- warunków realizowania inwestycji,
- zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej w Lędzinach i w krajach UE,
- sytuacji społeczno-ekonomicznej Lędzin,
- potencjału ludzkiego Lędzin,
- atrakcyjności inwestycyjnej miasta,
- kapitału zagranicznego,
- wspierania działalności małych i średnich przedsiębiorstw (MSP),
- instytucji okołobiznesowych, finansowych i banków,
- utrzymywanie stałych kontaktów z przedsiębiorcami,
- umożliwianie kontaktów pomiędzy lędzińskimi a zagranicznymi przedsiębiorcami,
- organizowanie misji gospodarczych firm lędzińskich do krajów UE i firm unijnych do Lędzin,
- gromadzenie informacji o odbywających się w Polsce i za granicą imprezach targowych i wystawienniczych, dofinansowanych przez Ministerstwo Pracy Gospodarki i Polityki Społecznej oraz uczestnictwo wraz z przedsiębiorcami w zagranicznych targach i imprezach wystawienniczych,
- prowadzenie szeroko pojętej działalności informacyjnej z zakresu prawa gospodarczego, zasad zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej w kraju i za granicą, źródeł i sposobów pozyskiwania funduszy na jej prowadzenie,
- informowanie podmiotów gospodarczych o źródłach finansowania inwestycji i programach pomocowych, jak również udzielanie wsparcia w dostępie do środków unijnych.".
§2 Dokonać zmian strukturze organizacyjnej Urzędu Miasta Lędziny stanowiącej załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego i ustalić jej nowe brzmienie określone w załączniku nr 1 do nin. zarządzenia. §3 Wykonanie zarządzenia powierza się sekretarzowi miasta. §4 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 15 października 2008 r. Załącznik można pobrać bezpośrednio ze strony w formacie PDF (558 KB). Powrót do pozostałych zarządzeń
|